PKs treningsleir

Barn som løper i skolegård

Kjenner du at du begynner å bli lei av å sitte inne? Uten elever er det ikke mye å gjøre for en gymlærer som PK, så han har samlet sammen det han pleier å gjøre hver dag.

"Dere må bli med å øve dere også, for dette er alt vi skal gjøre i gym frem til sommeren." sier PK.

Alle øvelser kjøres 3 ganger med 10 repetisjoner. 1 minutt pause mellom hver runde.

Dips på stol/ benk

"Jeg starter alltid dagen med noen dips på stolen ved kjøkkenbordet. Hvis du setter brødskiva på kanten av bordet kan du ta en bit hver gang du er oppe. Da får du spist og trent samtidig!"

Vi trener Triceps, bakside av armene.

Knebøy

Etter forkost er det på tide å rydde inn i oppvaskmaskinen. "Det er så greit å gjøre knebøy når man skal ta inn og ut av oppvaskmaskinen, da ser du bedre hva som er inni maskinen, og hvis du bare tar en ting om gangen får du mange repetisjoner. Da tar det lenger tid også, og du slipper å kjede deg!"

Vi trener forside av lår, rumpe og bakside lår.

Sit ups

Nå som vi har ryddet litt er det fint å ta en pause og slappe av med litt tv. "Man trenger jo ikke sitte stille selv om man slapper av. Her er det fint å gjøre sit ups på gulvet foran tven. Du får med deg alt som skjer og får trent samtidig!"

Vi trener de rette magemusklene.

Push ups

Etter man har slappet av litt med tv er det bra å begynne med skolearbeidet. "Visste du at du kan bruke nesa til å trykke på Ipaden? Her kan vi både trene litt armer og gjøre skolearbeid på samme tid. Ha Ipaden foran ansiktet, og hver gang du går ned kan du trykke på en knapp. Genialt! Bare husk å tørke av Ipaden før neste mann bruker den."

Vi trener bryst, skuldre og litt mage.

Planken

Når vi er ferdig med skolearbeidet er det på tide med litt lesing. "Jeg er ikke så glad i å bare sitte stille og lese, men jeg er heller ikke så glad i å bare stå stille i planken heller. Defor liker jeg godt å gjøre de samtidig. Da sitter jeg ikke stille mens jeg leser, og jeg har noe å finne på mens jeg står i planke!"

Vi trener de rette magemusklene og rygg.

Hoppende utfall

Vi avslutter dagen med hoppende utfall. "Jeg er hoppende gal etter hoppende utfall!" sier en entusiastisk PK. "Denne øvelsen er GØY, så her kan vi bare kose oss uten å gjøre noe annet samtidig. Det er en flott dessert til en aktiv dag!"

Vi trener forside lår, bakside lår og rumpe