Lysnissevandring på Hallagerbakken skole

FAU ga bort lykter til lysnissevandringen

Lysnisseprosjektet er i samarbeid med SOS-barnebyer som vi samler inn penger til under Ipiales som er vår sommeravslutning.

Om Lysnisseprosjektet

Den sosiale entreprenøren Begeistringsetaten jobber for å skape sterke og engasjerte lokalsamfunn tuftet på begeistring, engasjement, tilhørighetsfølelse og fellesskap. For SOS-barnebyer er sterke lokalsamfunn både et helt konkret mål og et middel i arbeidet med å gi hvert enkelt barn en trygg oppvekst og en bedre framtid.

Prosjektet går ut på å tenne lykter utendørs der man bor så det synes fra veien der folk ferdes hver kveld i desember. Alle skoler og barnehager som vil, kan bli med på Lysnisseprosjektet. Oppdraget er enkelt: Arranger lykteverksted i november og tenn lyktene utenfor huset kl. 18.00 presis hele desember igjennom, helst slik at det synes fra veien. Om mange innbyggere gjør det samme, oppstår et helt lite eventyr midt i hverdagen.

(hentet fra sos-barnebyer.no)

Du kan lese mer om lysnisseprosjektet her.